Veelgestelde vragen

NL-Lab is open van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00. Met uitzondering van officiële feestdagen.

Voor het afnemen van monsters hoef je niet bij NL-Lab langs te komen.

Wanneer je als behandelaar gebruik wilt maken van de diensten van NL-Lab kan je je hier inschrijven. Nadat je bent ingeschreven bij NL-Lab kan je gebruik maken van onze onderzoeken.

Je kan in onze webshop de beschikbare testen voor particulieren vinden.

Alle overige onderzoeken kunnen uitsluitend verkregen worden via een ingeschreven behandelaar. Nadat wij het onderzoek hebben voltooid sturen wij de uitslag terug naar jouw behandelaar, die deze vervolgens met jou bespreekt. Mocht je een behandelaar zoeken, kunt u contact opnemen met NL-Lab.

Ja, dat kan! 

Wanneer jouw behandelaar (op jouw aanraden) gebruik wil maken van de diensten van NL-Lab kan hij/zij zich hier inschrijven.

De analyses van NL-Lab worden met volledige inachtneming van de huidige privacy wetgeving verzorgd. Wij werken niet met patiënt-gegevens, maar met door de behandelaar aangegeven monstercodes. Hierdoor weet alleen de behandelaar bij welke patiënten de analysegegevens horen.

NL-Lab neemt zelf geen bloed af bij patiënten, dit kan worden gedaan door externe bloedafname locaties. Dit gaat altijd in overleg met jouw arts of therapeut.

Wanneer er vingerprikbloed nodig is voor een analyse kan je dit zelf (thuis) met behulp van de aanwijzingen uit onze testkit afnemen en opsturen.

Wij staan open voor iedere arts of therapeut die van onze diensten gebruik wil maken. Ook in het buitenland. Het versturen van medisch materiaal vanuit het buitenland is geen probleem, juist omdat het voor onze technologie niet uitmaakt als een monster wat langer onderweg is. Wij maken voor het verzenden gebruik van UPS Express.

In de regel zijn de analyseresultaten binnen maximaal 14 dagen (10 werkdagen) na ontvangst beschikbaar.

De onderzoeken van NL-Lab vallen onder niet-gecontracteerde zorg. Dat betekent dat zorgverzekeraars in principe 60% van de kosten vergoeden. Dit staat echter vaak niet duidelijk in de voorwaarden van de verzekeraars. Wil je meer zekerheid over de vergoeding? Vraag het na bij je zorgverzekeraar.

Facturen van NL-Lab dienen na facturatie binnen 30 dagen te worden voldaan.

NL-Lab bewaakt de kwaliteit zorgvuldig. Voor validatie van testen maakt NL-Lab gebruik van ISO16140 en uitgebreide laboratoriumkwaliteitsnormen zoals ISO 17025.

De door ons gebruikte analyseapparatuur is CE IVD-gecertificeerd.

Daarnaast zijn onze COVID-19 speekseltesten ook toegelaten door de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA).

Heb je nog een vraag?

Bij NL-Lab krijg je direct contact met iemand (meestal is dat in eerste instantie Meintje de Vries) die verstand van zaken heeft en ook weet wie binnen NL-Lab het beste je vraag kan beantwoorden.

Dus neem gerust contact met ons op! Dat kan altijd via e-mail of tijdens kantooruren via de telefoon.